lauantai 22. syyskuuta 2012

Kaksituhattakaksisataakaksikymmentäkaksi

Nyt on tie vienyt Bristoliinkin asti - tai siis vei melkein viikko sitten. Lento oli 45 min etuajassa eli jouduin sumplia busseja, ettei olisi tarvinnut odotella kahta tuntia bussiasemalla. Pääsinpähän kotiin asti pari tuntia odotettua aikaisemmin, joten ei valittamista!
Bristol on samaa vanhaa. Bussien nimet ja numerot on muuttuneet, mikä on tosi confusing. Lisäksi sain päivän naurut siitä, että The Rasmus tulee Bristoliin joulukuussa - vieläpä Theklaan, joka on kuitenkin suhteellisen pieni venue.
Tässä viikossa olen ehtinyt juosta pitkin maita ja mantuja, hengata koululla, järjestellä ohjelmaa ja elämää, ja vaikka mitä. Maanantaina tilailtiin UWEMUNia varten juttuja (kohta tipahtaa postiluukusta 48 UN Charteria), tiistaina vietin ns. vapaapäivää eli näin kavereita ja tuttuja, keskiviikkona suunniteltiin Politics and IR Socin syksyä ja oltiin Students' Union koulutuksessa, torstaina pidettiin PAIRSin eka debate ja perjantaina oli Freshers' Fair. Tänään taas oli ensimmäinen suomen kielen tunti Suomi-koululla - himmeetä haipakkaa olen siis vetänyt :)
PAIRSin syksy näyttää oikein mojovalta. Suurin projekti on UWEMUN, joka tapahtuu tuossa reilun kuukauden kuluttua. Mä heilun presidenttinä ja pääsihteerinä, ja mun secretariatissa on kaksi muuta under-secretaryä. Saa nähdä kuinka iso MUN saadaan kokoon, toivottavasti ei sentään liian isoa. Odotan kuitenkin aivan innolla - se on mun baby :) Vähän turhankin rakas projekti ehkä, oon saanut pari veristä tappelua aikaan parhaan ystäväni kanssa, hups :D
Freshers' Fairilla oltiin Nordic-Baltic Network (NBN) ja PAIRSin voimin. Omilla kojuilla, mutta onneksi vierekkäin. Pystyin sujuvasti seisoskella kummankin kojun välissä. Nordic-Baltic ylitti täysin kaikki odotukset - saatiin 30 nimeä kasaan, mikä on meijän skaalalla todella paljon. Saatiin enemmän nimiä kuin työväenpuolue ;) NBN kanssa pidetään tapaamisia kerran kuukaudessa ja päälle ehkä vielä Ikea dinner. NBNn kojulla meillä oli kaikki baltian ja pohjoismaiden liput sekä läppärillä pyörimässä revontulivideo. :D
Tänään aloitin siis hommat Bristolin Suomi-koulun beginners-ryhmän opettajana. Mulla oli huimat kaksi oppilasta, mutta saavatpahan intensiivisempää opetusta! Oli todella hauskaa enkä malttaisi odottaa seuraavaa kertaa. On muuten haastavaa opettaa suomea. En ole osannut vielä päättää opetanko kirjakieltä, puhekieltä vai jotain niiden väliltä. Yleensä itse yritän kirjottaa jotain siltä väliltä. "Mä lähden" eikä "minä lähden" tai "mä lähen". Katsellaan! Sekoitin raukkojen päät kun käytiin läpi numeroita. 2222 eli kaksituhattakaksisataakaksikymmentäkaksi. Raukkaparat, tulevatkohan enää ollenkaan takaisin.

Nyt alan purkaa noita reissutarinoita!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti